اولین تجربه ی پرواز ایرانی ها با بالن+ تصاوير

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 468
بازدید ماه : 453
بازدید سال : 5853
بازدید کلی : 146162

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1394
نظرات
اولین بالن ایران در سال 1353 در آسمان تهران به پرواز درآمد
به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ايران در دوران سلطنت ناصرالدين شاه قاجار نخستين بالن در خارج شهر تهران برای "نمايش" به پرواز درآمد.
جالب است كه آن روزها اهالی تهران به بالن؛ كشتی هوايی می گفتند، در سال ۱۷۹۴ میلادی، درست پنج سال پس از انقلاب كبير فرانسه، در جنگی كه ميان فرانسه و انگليس در گرفت بالن مورد استفاده قرار گرفت.
 
پرواز اولین بالن ایرانی+ تصاوير
 
 
ناصرالدین شاه در خاطرات خود می‌ نویسد:

روز شنبه (۸ ربیع الاول ۱۲۹۴ / ۱۸۷۷م) پنج ساعت به غروب مانده دو بالون از جلوخان مدرسه معلم خانه آسمان رفت، ما بعد از صحبت با وزراء در باغ رفتیم بالای شمس‌العماره، حرم هم پشت بام اندرونها بودند. کل تهران هم از زن و مرد روی بامها و کوچه‌ها و غیره بودند. بالون اولی قرمز رنگ بود، هوا رفت، اما کم وافتاد در باغ سپهسالار مرحوم، مردم هم رفتند، ما بودیم در بالای شمس‌العماره، سیاچی، امین‌السلطنه، عضد‌الملک، ادیب‌الملک، فرخ‌خان، باشی، وجیه و غیره بودند.

بعد بالون سفید بزرگ برش فرنگی باد شد، باز همه مردم دوباره جمع شدند در بامها و غیره، این دفعه بالون بسیار خوب هوا رفت، نیم ساعت درست روی آسمان شهر ایستاده بود، دو هزار ذرع هم بلکه بیشتر هوا رفت. خیلی خیلی تماشا داد دو نفر با هم با این بالون بالا رفتند، بالاخره در باغ نظامیه یا باغ سپهسالار حالیه افتاد، بالون هم پاره شد. خلاصه خیلی خیلی تماشا داد. هیچ وقت همچه تماشا مردم نکرده بودند.

می گويند مظفرالدين شاه در سفر به فرنگ يك بالن نيز خريده بود اما به دلايل مختلف فرصت استفاده از آن را نيافت تا زمانی كه محمد علی ميرزا وارث تاج و تخت او شد. جنگ مشروطه خواهان با محمد علی شاه بالا گرفت. يكي از سران نظامی به نام ارشد الدوله گويا شنيده بود فرانسه در جنگ ۱۸۷۰ با اين وسيله محاصره آلمانها را شكسته و قادر به شكست آلمان شد. لذا پيشنهاد كرد برای سركوب مشروطه خواهان از بالن استفاده كنند. خوشبختانه وقتی بالن را باز كردند تعدادی موش از آن بيرون جهيدند و معلوم شد كه پيش از آن موشها بالن را جويده اند. معلوم نبود اگر بالن سالم مانده بود ارشد الدوله چگونه می خواست با بالن مشروطه خواهان را سركوب كند.

 
 

تعداد بازدید از این مطلب: 1432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود